Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Kam v Heřmanově Městci

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Návštěvnost stránek

Návštěvnost:

ONLINE:4
DNES:711
TÝDEN:2874
CELKEM:1024616

Mediální partneři

TIC H. Městec podporuje:

Pardubický kraj

SPOKUL HM, p.o.

Jiráskova 533, 538 03 Heřmanův Městec
IČ: 04819195

e-mail: spokul@seznam.cz

Tel: 777 797 141

------------------------------------------------------------------

GDPR pověřenec, s.r.o.
Na zábradlí 205/1
110 00 Praha 1
Tel. spojení 733 621 872
                    212 242 807

e-mail: poverenec@gdprpoverenec.net

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Navigace

Obsah

Zveme vás na vernisáž výstavy Adolf Lachman v Mechoparku

Typ: náš tip
Machine Vernisáž výstavy výtvarníka Adolfa Lachmana proběhne v sobotu 12. ledna od 15 hodin. Výstavu zahájí kurátorka Martina Vítková. Na výstavě budou k vidění digitální ilustrace a nebude chybět možnost si zahrát počítačové hry Machinarium a Samorost 3. Výstavu pořádá městská organizace SPOKUL HM pod záštitou města Heřmanův Městec.

Facebook událost

Adolf Lachman vernisáž

 

ADOLF LACHMAN

V MECHOPARKU

 

Mechaničtí veteráni zaparkovaní na různých místech v libozvučné české kotlině vyvolávají dojem zlatého věku. Jak by to vypadalo, kdyby představy Julese Vernea o budoucnosti ožily? Slovo robot vymysleli Karel a Josef Čapkovi. My dnes používáme už jen krátké bot, a z něho Adolf Lachman stvořil mechanického bota – mechobota a řadu parobotů, od slova paryba, ale možná také pára. A kde žijí? V Mechoparku.

Adolf Lachman se narodil v Pardubicích, přestože byl městské dítě, nikdy neměl daleko na Kuňku ke starobylému hradu, do lesa a překvapivě také do vojenského prostoru a ke hřbitovu. V jeho práci se spojuje to, co považujeme za protiklady, technologie města budoucnosti se zájmem o ekologicky a morálně čistou, člověkem neporušenou přírodu. A to je velmi romantická představa. Vždyť také Mechobot pod Řípem přistál, aby pozdravil Karla Hynka Máchu, Verneova o pár let staršího současníka.

Adolf Lachman kreslí a maluje počítačem, zkušenost tradiční kresby tužkou a malby olejovými barvami dodává jeho vizím živost, přirozenost a jakousi hřejivou emotivní sympatii. Oldschooloví plechoví vysloužilci jsou jednoznačně živí, o tom není pochyb. Jsou rozvážní, smutní, opuštění, nabití energií a plni svého poslání. Vidíme, že už něco zažili, prošli nástrahami, obrostli mechem, zrezli, ale stále jsou tady, připraveni fungovat. Z kresby září osobnost opancéřované Hrdličky, divokého Grulišáka, který je spíš vlk než králík, a trochu připomíná Wolverina. Unavený bot odpočívající na louce do české krajiny přirozeně patří, na rozdíl od nezodpovědného chlapíka na čtyřkolce, který právě vzbudil a rozzlobil ducha hor, Krakonoše. Představa ZOO koroze a mechu, ohrazeného parku, utajené zahrady, kde žijí bytosti mechanického původu s duší, je lákavá představa pro každého, kdo nepřestal snít o hvězdách, kosmických lodích a přátelských robotech, kyborzích a jiné havěti.

 

Adolf Lachman se narodil v Pardubicích v roce 1977, vystudoval Výtvarnou školu Václava Hollara v Praze a Akademii výtvarných umění, ateliér klasických malířských technik Zdeňka Berana, kde dovedl svou schopnost kreslit a používat malířské prostředky k vysokému stupni dokonalosti. Už v té době se věnoval také tvorbě objektů a počítačové grafice. V současnosti pracuje jako grafik počítačových her, od roku 2008 je členem herního nezávislého vývojového týmu Amanita Design, podílel se na vývoji her Machinarium a Samorost 3. Je členem Sboru pro záchranu hradu Lanšperka. Společně s kolegy z akademie do nedávna hrával v kapele Rowná záda, svou hudbu charakterizuje jako kakofonický eko-psycho-jazz nebo etno punk. Za počítačové hry a komiksy získal řadu ocenění.


Vytvořeno: 7. 1. 2019
Poslední aktualizace: 14. 1. 2019 18:16
Autor: Správce Webu